V pozůstalosti Antonína Ticháčka bylo nalezeno několik drobných fotek rozměru 6x6 a 6x8. Námětem těchto snímků jsou regulační práce prováděné v 30. letech 20. století. Na dvou záběrech jsou zachyceny informační tabule, oznamující výstavbu silničního tělesa z Mor. Písku do Veselí. Dílčí informace nám poskytuje archivní záznam ze SOkA Uh. Hradiště, (fond OÚ UH, č. 619, k. 1235, č.j. 8144).
Je zajímavé, že stavbu silnice z Moravského Písku do Veselí nad Moravou vlastně vyprovokovala železnice. Bylo to roku 1933, kdy se ČSD chystaly k použití nových těžkých a rychlých lokomotiv. K tomu bylo třeba přebudovat klenutý podjezd „Haťské“ silnice pod tratí Břeclav-Přerov v km 124.299. Tento podjezd se nacházel ve značně zchátralém stavu. Jeho světlost činila 3,78 m, výška 3,06 m. Nové parametry měly činit 6 m x 3,50 m. Přestavba musela být dokončena roku 1934.
Dne 22.11.1933 proběhlo z iniciativy OÚ v Uh.Hradišti k jednání v obci Moravský Písek, jehož se zúčastnili zástupci ČSD, okresu, města Veselí n/M., Bzence, M.Písku, velkostatku, cukrovaru. Především připomínky Ing. Josefa Gaďourka ze stavební správy jsou potřeba odcitovat: „V nejbližší době 2 let jest projektována výstavba jednak plavebního kanálu, jednak odlehčovacího ramene Uh. Ostroh-Strážnice, kterými by byla dotčena stavba zamýšlené silnice Písek-Veselí nad Moravou. Bylo by účelno zhotoviti urychleně projekt dotyčné silnice, aby v jeho rámci mohly býti zřízeny křižovací objekty s vodními úpravami a aby kromě toho mohlo býti použito zbylého stavebního materiálu k násypu silničního tělesa.“
Za okres Uh.Hradiště byl přítomen Alex Jaroš, za město Veselí n/M. starosta Josef Vajdík, Martin Kozumplík, Richard Janík, za velkostatek B.Ch. Antonín Tlučhoř.
Firma Lejsek a Soušek, která stavbu silnice započala, to neměla snadné, poněvadž v průběhu prací byl celý prostor mezi Pískem a Veselím zaplaven vodou z protrženého pravého břehu řeky Moravy. Jezero sahalo od Spytihněvi až k Hodonínu.
Dvojexpozice. V horní části snímku je patrná rozestavěná silnice k Veselí. Vpravo uprostřed vidíme těžbu materiálu pro novou silnici.Vpravo dole na tabuli čteme: STAVBA SILNICE KYJOV-BZENEC-VESELÍ N/M. PROVÁDÍ ING. A. LEJSEK A J. SOUŠEK PODNIKATELSTVÍ STAVEB INVESTIČNÍ PRÁCE
V těchto místech se začal odebíral materiál k náspu nové silnice z Mor. Písku do Veselí
5. března 1937 a rok na to, 31. srpna 1938, zaplavila vše voda
Tyto dva snímky byly také v kolekci s fotkami budování silnice, ale může také jít o jinou stavbu. Je zde zachyceno ruční míchání betonové směsi. Nová silnice měla betonový povrch (říkalo se jí „betonka“)
Tyto "kačenky" vozily hlínu na novou silnici
Podélný řez silnice Mor. Písek - Veselí nad Moravou (SOkA UH, OU-UH, č. 191, k. 136)
Úprava betonové vozovky
Betonový most před elektrárnou a objekty, které bylo třeba zbourat
S přemístěním zeminy pomáhala také úzkokolejka
Toto je nejstarší snímek nově dokončené silnice z Mor. Písku do Veselí nad Moravou
Vladimír Groš