V minulosti byla nejběžnějším dopravním prostředkem na řece Moravě dřevěná pramice. Sloužila k přepravě lidí, zvířat, zemědělských produktů, byla nepostradatelná pro rybáře. Později se pramice stala také prostředkem k rekreaci. Ještě v třicátých létech 20. století proplouvaly našim městem také vory. Dochovaly se zprávy o tom jak voraři nocovali několik dnů ve Veselí, čekajíc na deštivé počasí, které zvedlo hladinu řeky a oni mohli s vory překonat splav.
Manželé Bubeníkovi roku 1907
Z alba rodiny Krupičkovy
Pramici používal také převozník Pavka
Božena Kučerová s Ťapkou, kterému se již nechce veslovat
Roku 1935 si plachetnici postavil Jaroslav Václavek
Jaroslav Václavek (*1911), roku 1935. Vpravo ve stínu stará budova pivovaru a za ní štít mlýna
Jedny s prvních kajaků ve Veselí
Další kajak na Zbrodku
Velká loď byla nutná pro regulační práce
Regulační práce. V pozadí ulice Břehy
Motorový člun podniku Regulace řeky Moravy. V pozadí zámecký park
Lodě patřily především na Baťův kanál
Veselská plavební komora
František Studénka (*1913, Zarazice), stojící uprostřed kabiny v bílém triku, strávil většinu života jako říční lodník na Baťově kanále
Z alba Františka Studénky, který končil jako lodník v Otrokovicích
František Studénka ze Zarazic